راز افزایش بازدید و تعامل در استوری اینستاگرام – راهنمای طلایی
سال گذشته دوستی داشتم به اسم سارا که کسبوکار کوچکی در اینستاگرام برای ساخت زیورآلات دستساز داشت و با شوق و ذوق محتوا تولید میکرد اما استوریهایش حتی بعد از چند ماه بازدید خیلی کمی داشت. این صفحه طوری بود که هیچ کس به تخفیفهای دوره که ای که داشت هیچ توجه ای نمیکرد و واقعا ناامید شده بود. من پس از استیصالش در جذب مخاطب ازش خواستم تا کمی بیشتر درباره الگوریتم و ترفندهای استوری مطالعه کند و آنها را در صفحهاش اجرا کند.
فکر می کنید نتیحه چه شد؟ دو ماه نشد که بازدید استوریهایش ۱۰ برابر شد. مشتریان جدیدی پیدا کرد و درآمدش به طرز چشمگیری افزایش یافت. راز سارا در چیز پیچیدهای نبود؛ فقط یاد گرفت چطور صحیح و هدفمند از امکانات استوری استفاده کند. اگر شما هم تجربه مشابه سارا دارید باید بگم که این مقاله برای شماست.
افزایش بازدید استوری اینستاگرام رایگان
خیلی از کاربران تصور میکنند برای افزایش بازدید اینستاگرام باید تبلیغات پولی با هزینه های هنگفت انجام دهند، در حالی که با استفاده درست از امکانات داخلی اینستاگرام میتوان بهصورت رایگان بازدید را چند برابر کرد تا بالا آوردن پیج اینستاگرام را تهسیل کرد. در جدول زیر، آمارهایی که چرا استوریها جایگاه تاثیرگذاری در استراتژی بازاریابی دارند آورده شده است:
| شاخص عملکرد | توضیح |
|
میانگین افزایش بازدید استوری نسبت به پست |
۱۵٪ تا ۲۵٪ بیشتر از پستهای فید |
| نرخ پیام مستقیم (Direct) از استوریها | ۲۵٪ استوریها منجر به دایرکت میشوند |
| نرخ تکمیل (Completion Rate) استوری | بالاتر از تبلیغات فید؛ کاربران تا انتها تماشا میکنند |
نکته مهم اینجاست که زمان انتشار نیز بر بازدید تأثیر دارد. بهترین زمانها معمولاً ساعات ابتدایی روز (۸ تا ۱۱ صبح) و حوالی شب (۲۰ تا ۲۲) هستند. با آزمونوخطا میتوانید زمان طلایی مخاطبان خود را پیدا کنید.
ترفند طلایی اینستاگرام برای تعامل بیشتر
شما باید این فکر را درخودتان ایجاد کنید که استوری تنها مکانی برای نمایش نیست، بلکه فضایی برای تعامل مستقیم با مخاطب است. حالا چطور؟ با ترفند طلایی استفاده از استیکرهای تعاملی.
مثلاً سارا با استفاده از استیکر «سوال» از دنبالکنندههایش پرسید که چه نوع سنگی در زیورآلات بعدی دوست دارند ببینند. همان شب، ۶۰ پیام دریافت کرد و از دل این تعامل، محصولی ساخت که پرفروشترین شد.
همچنین، فراموش نکنید که با استفاده از «هایلایتها» میتوانید استوریهای کلیدی مثل معرفی محصولات، پشت صحنه یا سوالات پرتکرار را همیشه در معرض دید قرار دهید. در واقع شما با این کار از سلیقه کاربر برای دیدن محصولات یا استوری ها را متوجه می شوید و سپس آنها را تولید و یا در معرض بازدید آنها قرار می دهید. این یه تعامل برنده است.
نکات افزایش تعامل در اینستاگرام
برای ایجاد تعامل واقعی، باید به مخاطب نشان دهید که فقط برای فروش به او نزدیک نشدهاید، بلکه واقعاً برای ارتباط آمدهاید. این کار با سه تکنیک ساده ممکن است:
پشتصحنههایی از محیط کار یا فرآیند ساخت محتوا به اشتراک بگذارید.
به کاربران آموزش بدهید؛ آموزشهای کوتاه باعث اعتبارسازی برند میشوند.
نظرات مشتریان قبلی را در استوریها نمایش دهید تا حس اطمینان ایجاد شود.
این موارد هم اعتماد ایجاد میکنند و هم احتمال تعامل و خرید را افزایش میدهند. بله همین قدر ساده اما قدرتمند !
قلاب اینستاگرام ویو میلیونی

در بازاریابی محتوا، اصطلاح «قلاب» (Hook) به جمله یا تصویر ابتدایی محتوا گفته میشود که مخاطب را برای ادامه تماشا جذب میکند. این موضوع در استوری اینستاگرام فوقالعاده مهم است. به جای این که جملات خودتان را به حالت کتاب بخوانید یا اینکه متنی سنگین در آن بکار ببرید سعی کنید تا ذهن مخاطب را به دام بندازید.
مثلاً استوری ها را با جملاتی مثل: «این اشتباه باعث شد ۵ میلیون تومان ضرر کنم…» یا «راز مشتریهای وفادار من اینه…» شروع کنید. این کار باعث میشود کاربر به جای ردکردن، مکث کند و استوری را تا انتها ببیند. حتی احتمال دارد بعد از آن به شما پیام دهد، سوال بپرسد یا خرید کند. این یعنی نزدیک شدن به دغدغه مشتری و بالابردن احتمال فروش !
سوالهای چالشی برای استوری
یکی دیگر از مواردی که در استوری های تاثیر گذار خواهد بود پرسیدن سوال از مخاطبان است. سوالهای چالشی، مانند پلی هستند برای باز کردن گفتوگو با مخاطب که این سوالها میتوانند ساده، جذاب یا حتی طنزآمیز باشند، اما باید به شخصیت برند شما بخورند. هر سوالی قابلیت پرسیدن و جذب مخاطب را نخواهد داشت.
من چند سوالی که شاید کمی چالشی باشد را برای مینویسم:
- اگر فقط یکی از محصولات ما رو میتونستی انتخاب کنی، کدوم رو برمیداشتی؟
- اگه یه جمله بخوای درباره برند ما بگی، چی مینویسی؟
- کدوم رنگ بیشتر با حالوهوات الان هماهنگه؟ آبی؟ سبز؟ نارنجی؟
شاید شما هم اینها را در استوری های روزانه دیده باشید. حال بهتر متوجه میشوید پشت خیلی از استوری ها چه میگذرد. زیرا این سوالها نهتنها تعامل ایجاد میکنند، بلکه ذهن مخاطب را درگیر برند شما نگه میدارند.
چگونه با استوری اینستاگرام محصول بفروشید؟

اگر شما با استراتژی استوریهای اینستاگرام را ایجاد کنید میتوانید نقش مؤثری در فروش مستقیم ایجاد کنید. مثلا برای تبدیل استوری از یک ابزار سرگرم کننده به کانال فروش، باید فوریت و اعتماد ایجاد کرد. در استوری یک تایمر شمارش معکوس ایجاد فوریت که برای فروش محصول یا تخفیف در نظر گرفتید را قرار بدهید. این کار اضطرار در خرید را برای کاربر ایجاد می کند. البته بهتر است برای درگیری بیشتر به صورت پله ای محصول را در چند استوری متوالی معرفی کنید. و سپس بعد از آن رضایت مشتریان قبلی را استوری کنید. این کار اعتمادسازی می کند و در نهایت لینک خرید را قرار دهید. این ترکیب ساده اما قدرتمند می تواند فروش شما را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.
دانلود استوری های پربازدید و ایجاد تعامل
شما می توانید استوری های ترند را توسط ابزارهایی چون Pasteyourlink دانلود کنید و آن را برای ایجاد محتوای موازی قرار دهید تا بتوانید هم راستا با پر بازدید ترین استوری ها مخاطب های بیشتری را برای دیده شدن محصولاتتان جذب کنید. شما با مراجعه به ابزار دانلودر استوری HD اینستاگرام با وارد کردن یک این وب سایت به صورت آنلاین جعبه ابزارهای زیادی دارد که می توانید آن را بررسی کنید و با توجه به موارد گفته شده برای کسب و کارتان به کار بگیرید.
جمعبندی: داستان تو هم میتونه مثل سارا باشه
استوری اینستاگرام، اگر درست و هدفمند پیاده شود، ابزاری است برای دیده شدن، ایجاد رابطه با مشتری و در نهایت فروش محصول که هدف نهایی هر کسب و کاری است. لازم نیست هزینه زیادی کنید بلکه کافیست یاد بگیرید چطور تعامل واقعی بسازید. سارا فقط قالب و زمان انتشارش را تغییر داد و با چند استیکر و سوال هوشمندانه، برندش را به درآمد ثابت رساند. شما هم میتوانید همین مسیر را طی کنید.
شما آمادهاید که استوریهای معمولیتان را به سکوی پرتاب برندتان تبدیل کنید؟ در کامنت ها بنویسید که شما چطوری این کار را انجام می دهید وتجربه شما در این زمینه چیست .
منبع: Insta Marketing
