نسل آینده چارجر و چلنجر فقط بصورت برقی عرضه میشود
ما می دانیم که خودروهای الکتریکی در نهایت از قدرت احتراق داخلی پیشی خواهند گرفت. این انتقال در برخی خودروسازان سریعتر اتفاق میافتد، اما دوج همچنان یک پناهگاه امن برای قدرت پرکار V8 است. علیرغم اینکه شایعات اخیر خلاف این را ادعا می کنند، با ورود نسل بعدی Charger و Challenger، این موضوع تغییر خواهد کرد.
در ایمیلی به Motor1.com، سخنگوی دوج تایید کرد که پلتفرم نسل بعدی نه تنها Hemi V8، بلکه تمام موتورهای احتراق داخلی را از دست خواهد داد. این مکالمه ایمیلی از یک داستان موتورترند نشات میگیرد که در آن گفته شده بود که Hemi برای مدلهای آینده Charger و Challenger بازخواهد گشت. در واقع، این یک امر کاملاً الکتریکی خواهد بود.
سخنگو گفت: داستان نادرست است. “همی در آن پلتفرم و همچنین آن پلتفرم در حال از بین رفتن هستند. نسل بعدی BEV خواهد بود.”
پلتفرم مورد بحث LX است که طرح دیفرانسیل عقب کرایسلر در اندازه کامل است که به سال 2005 باز می گردد. مدل های فعلی از نسخه های اصلاح شده پلت فرم – LD برای شارژر و LA در چلنجر – استفاده می کنند که V6 و V6 را در خود جای می دهد. موتورهای V8 به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک.
بر کسی پوشیده نیست که دوج در حال کار بر روی یک ماشین عضلانی الکتریکی جدید است. سال گذشته اعلام شد، انتظار می رود در چند هفته آینده به صورت مفهومی معرفی شود. این پیشنمایش مدل تولیدی را که در حال حاضر قرار است در سال 2024 وارد بازار شود، ارائه خواهد کرد، اما تیم کونیسکیس، مدیرعامل دوج، قبلاً گفته بود که ورود آن به معنای پایان فوری احتراق نیست. این درها را برای حدس و گمان باز گذاشته است، با Kuniskis حتی میگوید پلتفرم الکتریکی جدید میتواند برای مدتی با پلتفرم فعلی همزیستی کند. اکنون می دانیم که وقتی Charger و Challenger امروزی تعظیم می کنند، پایان یک نت اگزوز گلویی را نشان می دهد.