» سبک زندگی » هزینه طلاق یکطرفه با کیست + هزینه وکیل
هزینه طلاق یکطرفه با کیست + هزینه وکیل
سبک زندگی

هزینه طلاق یکطرفه با کیست + هزینه وکیل

مهر 7, 1403 00

پرونده های طلاق همیشه در میان پرشمارترین پرونده های حقوقی امور خانواده قرار گرفته اند. این پرونده ها به صورت یک طرفه یا دو طرفه وارد دادگاه های خانواده می شوند و برای رسیدگی به آن ها هزینه هایی تعیین می شود. برخی از افراد از خدمات وکیل برای پروسه طلاق استفاده می کنند که هزینه مجزایی برای پرونده آن ها دارد. در صورتی که طلاق از سوی یکی از زوجین مطرح شود، به عنوان طلاق یک طرفه شناخته می شود. شرایط پرداخت هزینه طلاق یکطرفه با طلاق دو طرفه متفاوت است. در صورتی که زوجین به صورت توافقی از هم جدا شوند، طلاق به صورت دو طرفه انجام خواهد شد.

درخواست وکیل طلاق

لازم است قبل از هرگونه اقدام برای طلاق با یک وکیل مجرب در زمینه ی پرونده های طلاق مشورت بگیرید. زیرا مشاوره قبل از اقدام برای طلاق خیلی می تواند به شما برای دانستن مراحل و اقدامات قانونی لازم کمک کند. وکیل طلاق سجاد محمدی یکی از بهترین وکیل های خانواده در شیراز است که پرونده های بسیاری را در این زمینه توانسته با موفقیت به پایان برساند.

پرداخت هزینه طلاق یک طرفه

 هزینه وکیل طلاق یکطرفه با هزینه های دادگاه در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده پرداخت می شود. در هر مرحله از دادرسی هزینه هایی از زوج یا زوجین اخذ می کنند؛ این هزینه ها در مرحله بدوی برای رسیدگی به پرونده پرداخت می شوند و تا حکم تجدید نظر نیز ادامه دارند. در صورتی که یکی از طرفین به حکم صادره اعتراض داشته باشد با پرداخت هزینه تجدید نظر از این قابلیت در دادگاه استفاده می کند. در صورتی که رای تجدید نظر هم مورد قبول هر یک از زوجین نباشد، درخواست فرجام خواهی مطرح می شود که مجددا هزینه هایی برای زوجین دارد. هزینه طلاق یکطرفه در هر یک از این مراحل بر عهده شخص خواهان و فردی است که مراحل را دنبال می کند.

هر یک از زوجین که دادخواست های طلاق حکم تجدید نظر، فرجان خواهی و… را مطرح کرده باشند موظف به پرداخت هزینه های مربوط به آن نیز هستند.  هزینه وکیل طلاق یکطرفه نیز بر عهده شخصی است که از خدمات این وکلا استفاده کرده و وکالت پرونده خود را به وکیل سپرده باشد.

کل هزینه های طلاق یک طرفه

پیش از ارائه دادخواست برای طلاق بهتر است نگاهی به کل هزینه طلاق یکطرفه بیندازید. این هزینه ها شامل موارد زیر هستند:

  1. هزینه های تنظیم دادخواست طلاق که از سوی مرد یا زن مطرح می شود و باید پرداخت شود.
  2. هزینه های ثبت دادخواست طلاق از سوی هر یک از زوجین
  3. هزینه های دادرسی پرونده طلاق در هر یک از مراحل بدوی یا ابتدایی
  4. هزینه های داوری در طلاق یک طرفه
  5. هزینه های ثبت طلاق
  6. هزینه های وکیل

در هر یک از این مراحل  هزینه وکیل طلاق یکطرفه بسته به میزان خدمات و فعالیت های خود در روند پرونده مشخص می شود. در صورتی که وکیل پرونده در همه مراحل دادرسی دادگاه حضور داشته باشد، دستمزد او نیز بیشتر محاسبه می شود. اما در صورتی که وکیل تنها خدمات مشاوره و تنظیم اسناد را ارائه دهد، هزینه های کمتری پرداخته خواهد شد.

هزینه وکیل پرونده طلاق یک طرفه

هزینه وکیل پرونده طلاق یک طرفه

هزینه طلاق توافقی با هزینه های طلاق یک طرفه کاملا متفاوت است. این هزینه ها بسته به مدت زمان طول کشیدن پرونده و پیچیدگی پرونده پیش رو مشخص می شوند. در این پرونده ها هزینه ها برای هر یک از زوجین نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه بیشتر به بررسی این موارد می پردازیم:

از دست ندید:  تزیین میز ناهار خوری با گلدان

هزینه طلاق یک طرفه از سوی مرد

هزینه طلاق یکطرفه در صورتی که مرد متقاضی طلاق باشد بسیار به صرفه تر از زمانی است که این درخواست از سوی زن مطرح شود! در این شرایط پروسه طلاق و چالش های پیش روی آن بسیار کم است. در قانون اساسی کشور ما حق طلاق با مرد است و دشواری های مسیر طلاق برای مرد کمتر خواهد بود. به همین خاطر هزینه وکیل طلاق یکطرفه برای زوج کمتر محاسبه می شود. در این پرونده ها، وکلای طلاق مدت زمان کوتاه تری را در دادگاه های خانواده سپری می کنند و کل بازه زمانی پیگیری چند ماه خواهد بود. در این پرونده ها حیطه اختیارات وکیل در هزینه طلاق تاثیرگذار خواهد بود. در صورتی که وکیل اختیار تام برای پیگیری پرونده داشته باشد، هزینه های بیشتری برای حضور وکیل تعیین خواهد شد.

هزینه طلاق یک طرفه از سوی زن

هزینه طلاق یکطرفه برای زوجه کمی بیشتر از آقایان خواهد بود. در قانون اساسی کشور ما زن حق طلاق ندارد و برای ادامه زندگی تصمیم نمی گیرد. در صورتی که زن متقاضی طلاق باشد، باید ادله کافی به دادگاه ارائه دهد و مدارک و شواهدی را ضمیمه پرونده خود کند. برای طی این مراحل آگاهی از قوانین پیرامون طلاق اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر خانم ها اغلب از خدمات یک وکیل حقوقی حرفه ای برای رسیدگی به پرونده خود استفاده می کنند.

با توجه به طول کشیدن جریان پرونده طلاق با تقاضای خانم، هزینه و دستمزد وکیل نیز افزایش می یابد. در صورتی که دلایل زوجه برای تقاضای طلاق کافی نباشد، این پروسه تا چند سال طول می کشد؛ به ویژه در شرایطی که زوجه برخی از حقوق خود را نیز مطالبه کند!

هزینه های طلاق غیابی 

 هزینه وکیل طلاق یکطرفه از سوی خانم یا آقا در صورت غایب بودن هر یک از آن ها از جلسات دادگاه و نهایتا در دفترخانه، نرخ متفاوتی خواهد داشت. این هزینه ها از سوی وکلای این حوزه مشخص شده و در مراحل اولیه به هر یک از متقاضیان اعلام خواهند شد.

طلاق توافقی هم می تواند به صورت غیابی و بدون حضور هر یک از زوجین در دفترخانه و جلسات دادگاه انجام شود. در این پروسه، وکیل پرونده هزینه هایی برای پیگیری مستقیم مراحل مختلف دریافت می کند. این روش طلاق کمی هزینه برتر از روش های حضوری خواهد بود.

https://vakil-shiraz.com/

نتیجه گیری

پروسه طلاق یک طرفه همیشه پیچیدگی های خاص خود را به همراه دارد. در صورتی که هر یک از زوجین موفق به کسب رضایت دیگری برای طلاق نشود، ناچارا از روش های یک طرفه طلاق استفاده خواهد کرد. در هر یک از این پرونده ها همیشه رسیدن به توافق برای طلاق ساده ترین روش خواهد بود و در هزینه و وقت افراد صرفه جویی می کند. در صورتی که این توافقات بین طرفین دعوی حاصل نشود، ناچارا باید تقاضای طلاق از سوی زوج یا زوجه مطرح شود. حضور یک وکیل آگاه و با تجربه برای رسیدگی بهتر به پرونده های طلاق یک طرفه منافع بسیاری برای طرفین دعوی به همراه دارد و در وقت و زمان شما صرفه جویی می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×