» برنامه و اپلیکیشن » آموزش سریع انلاک بوتلودر گوشی های شیائومی
آموزش سریع انلاک بوتلودر گوشی های شیائومی
برنامه و اپلیکیشن

آموزش سریع انلاک بوتلودر گوشی های شیائومی

مهر 28, 1403 00

در این مقاله می توانید آموزش گام به گام انلاک بوتلودر گوشی شیائومی با نرم افزار Mi Unlock Tool را بیاموزید.

در این مقاله، ما به شما یک روش رسمی برای انلاک بوتلودر گوشی های شیائومی ارائه خواهیم داد که شامل تمامی مراحل و نکات ضروری برای انجام این کار است. همچنین به شما ابزاری برای آنلاک بوتلودر سریع گوشی های شیائومی معرفی خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید گوشی شیائومی خود را به یک دستگاه کارآمدتر تبدیل کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنلاک بوتلودر چیست؟

آنلاک کردن بوتلودر یکی از مراحل حیاتی در فرآیند تعمیرات و کاستوم‌سازی گوشی‌های شیائومی است. بوتلودر قفلی است که توسط شرکت سازنده برای محافظت از سیستم‌عامل و جلوگیری از تغییرات غیرمجاز ایجاد می‌شود. آنلاک کردن بوتلودر به تعمیرکاران اجازه می‌دهد تا به عمق سیستم عامل دسترسی پیدا کرده و نرم‌افزارهای سفارشی (Custom ROM) یا ابزارهای تعمیراتی پیشرفته را بر روی گوشی نصب کنند.

فرآیند انلاک بوتلودر می‌تواند به شما این امکان را بدهد که بتوانید از تمام امکانات و قابلیت‌های گوشی خود به‌طور کامل استفاده کنید. با انجام این فرآیند، شما قادر خواهید بود رام‌های سفارشی و نرم‌افزارهای مختلف را روی گوشی خود نصب کنید و تجربه‌ای منحصر به فرد را برای خود بسازید. اما پیش از آن، مهم است که با مراحل و نکات مربوط به این فرایند آشنا شوید.

نکات مهم قبل از انلاک بوتلودر گوشی های شیائومی

قبل از شروع فرآیند انلاک بوتلودر، لازم است نکات مهمی را در نظر داشته باشید. اولین نکته این است که تمامی اطلاعات شخصی و داده‌های خود را پشتیبان‌گیری کنید؛ زیرا این عمل ممکن است منجر به حذف کامل تمامی داده‌ها شود.

همچنین، هرگونه نرم‌افزاری که بر روی گوشی خود دارید ممکن است به همراه بوتلودر حذف شود. پس از اقدام به انلاک، شما نیاز خواهید داشت تا نرم‌افزارها و برنامه‌های خود را دوباره نصب کنید.

چگونه از اطلاعات خود قبل از انلاک بکاپ بگیریم؟

برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات پیش از انلاک کردن بوتلودر، می‌توانید از برنامه‌های خاصی نظیر Google Drive یا برنامه‌های مدیریت فایل استفاده کنید. این برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا به آسانی اطلاعات خود را با چند کلیک به فضایی امن منتقل کنید.

همچنین می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی، فهرست مخاطبین، عکس‌ها و دیگر اطلاعات را به حساب کاربری Google خود پشتیبان‌گیری کنید. همان‌طور که گفتیم، در دوره انلاک، تمام اطلاعات ممکن است از دست برود، پس پشتیبان‌گیری حتماً باید یک قدم اساسی در این فرآیند باشد.

 

آموزش گام به گام  آنلاک بوتلودر گوشی‌های شیائومی

آنلاک بوتلودر در گوشی‌های شیائومی نیازمند طی کردن مراحل مشخصی است. این فرآیند شامل استفاده از حساب شیائومی، نرم‌افزارهای رسمی و یا ابزارهای تخصصی تعمیرکاران می‌شود.برای انجام این کار به نرم افزارهای زیر نیاز داریم:

از دست ندید:  برنامه Threads از گزینه ویرایش بدون هزینه پشتیبانی می کند

 ابزارهای موردنیاز :

  • Mi Unlock Tool این نرم‌افزار رسمی شرکت شیائومی برای آنلاک بوتلودر است.
  • ADB و Fastboot: برای ارسال دستورات لازم به گوشی.

 مراحل آنلاک بوتلودر:

 گام اول:  فعال کردن گزینه توسعه‌دهنده و اشکال‌زدایی USB:

  1. به بخش تنظیمات گوشی بروید. به درباره تلفن (About Phone) بروید و چندین بار روی MIUI version ضربه بزنید تا گزینه‌های توسعه‌دهنده فعال شوند.

مراحل انلاک بوتلودر شیائومی

2. در تنظیمات، به بخش Additional Settings بروید و گزینه‌های توسعه‌دهنده را پیدا کنید.

3.  گزینه OEM Unlocking و USB Debugging را فعال کنید.

فعالسازی oem unlocking ,usb debugging برای انلاک بوتلودر شیائومی

گام دوم:  ایجاد یا ورود به حساب شیائومی:

گوشی خود را به حساب شیائومی متصل کنید. این مرحله ضروری است زیرا برای درخواست آنلاک باید به حساب کاربری شیائومی وارد شوید.

 

گام سوم: دانلود و نصب Mi Unlock Tool:

به وب‌سایت رسمی شیائومی بروید و Mi Unlock Tool را دانلود کنید.

پس از نصب، گوشی را به حالت Fastboot ببرید. (برای ورود به حالت فست‌بوت، گوشی را خاموش کرده و دکمه‌های Volume Down  و  Power را همزمان نگه دارید).

گوشی را به کامپیوتر متصل کرده و نرم‌افزار Mi Unlock Tool را باز کنید؛ وارد حساب شیائومی خود شوید و مراحل آنلاک را ادامه دهید. پس از درخواست آنلاک، ممکن است شیائومی از شما بخواهد 7 روز برای تکمیل آنلاک منتظر بمانید.

گام چهارم:آنلاک کردن نهایی:

پس از گذشت مدت زمان اعلام شده، دوباره به Mi Unlock Tool بازگردید و درخواست آنلاک را تأیید کنید.

 آنلاک بوتلودر سریع گوشی شیائومی

اگر می خواهید با روشی سریع‌تر و تخصصی‌تر عملیات انلاک بوتلودر را انجام دهید می توانید از نرم‌افزار DFT Pro استفاده کنید. این ابزار به تعمیرکاران حرفه‌ای امکان می‌دهد تا فرآیند آنلاک بوتلودر را بدون انتظار هفت‌روزه و با سرعت بسیار بیشتر انجام دهند.

 

مشکلات رایج در انلاک بوتلودر شیائومی و راه حل‌ها

در حین انلاک بوتلودر، ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوید. یکی از مشکلات رایج، آگاه‌سازی از خطاهایی نظیر “Device is locked” است. این خطا معمولاً به دلیل عدم دریافت مجوز از وب‌سایت شیائومی به وجود می‌آید. برای حل این مشکل، باید از حساب کاربری و درخواست مجوز انلاک اطمینان حاصل کنید.

مشکل دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید، عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر است. در این موارد باید درایورهای USB و نرم‌افزارهای مربوط به گوشی را به‌روز کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که حالت USB Debugging در تنظیمات گوشی فعال باشد.

راهنمای حل مشکلات پس از انلاک بوتلودر

پس از انلاک بوتلودر، ممکن است با مشکلاتی نظیر بوت لوپ (به دور خود چرخیدن گوشی) یا کمبود عملکرد مواجه شوید. برای حل اینگونه مشکلات، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ترمیمی یا حتی نصب مجدد نرم‌افزار گوشی، آن را به حالت اولیه خود برگردانید.

همچنین، می توانید از سایتهای معتبری همچون موبایل کمک، مستر اختاپوس و… برای حل مشکلات پیش آمده کمک بگیرید.

در نهایت، انلاک بوتلودر گوشی های شیائومی به شما این امکان را می‌دهد که از تمامی قابلیت‌های گوشی خود به‌خوبی استفاده کنید. با رعایت نکات مطرح‌شده در این مقاله می‌توانید به سادگی و بدون نگرانی، بوتلودر گوشی خود را انلاک کنید. همچنین،اگر به دنبال روش سریعی برای انلاک بوتلودر گوشی شیائومی خود هستید می توانید از ابزار معرفی شده در این مقاله استفاده کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×