» تکنولوژی » موبایل » احتمال استفاده از دوربین 200 مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا قوت
دوربین 200 مگا پیکسلی سامسونگ گلکسی اولترا s23
موبایل

احتمال استفاده از دوربین 200 مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا قوت

تیر 12, 1401 70

در این مقاله از لرن دیلی به نقل از engadget : فوریه است و اولین گوشی پرچمدار بزرگ سال 2023 در اینجا عرضه می شود. سامسونگ سری جدید گلکسی اس 23 را در رویداد Unpacked خود در سانفرانسیسکو معرفی می کند و سه گوشی امسال جای تعجب ندارند. در حالی که تمرکز سال گذشته بر روی افزودن اسلات قلم S به نوع Ultra و سلام کردن به جایگزین Note بود، این بار همه چیز کمتر به نظر می رسد.
اکثر تغییرات در مدل های استاندارد S23 و S23 Plus افزایشی به نظر می رسد، در حالی که بزرگترین به روز رسانی S23 Ultra یک دوربین جدید 200 مگاپیکسلی پشتی، دوربین سلفی پیشرفته و چند به روز رسانی نرم افزاری است. برخی از پیشرفت‌های دیگر، مانند تغییر در انحنای صفحه‌نمایش گوشی، مواد مختلف به کار رفته در قاب و جدیدترین پردازنده‌های کوالکام، کمتر آشکار هستند. رنگ‌ها و گزینه‌های ذخیره‌سازی جدیدی نیز وجود دارد، اما تقریباً همین است. اگر می خواهید جزئیات S23 و S23 Plus معمولی را داشته باشید، بررسی کنید که همکار من مت اسمیت در دستان خود چه فکری کرده است. من در اینجا روی S23 Ultra تمرکز می کنم.
علاوه بر برآمدگی دوربین، همه چیز در مورد S23 Ultra مانند یک پیشرفت ناچیز به نظر می رسد. اما این چیز بدی نیست و به این معنی است که کسانی که مدل سال گذشته را خریداری کرده‌اند احساس نمی‌کنند که با نپریدن به گوشی جدید از دست می‌دهند.
در نگاه اول، مگر اینکه یکی از رنگ‌های جدیدتر مانند سبز یا اسطوخودوس را داشته باشید، S23 Ultra تقریباً مشابه مدل قبلی خود است. همان شکل جعبه ای را حفظ می کند، اگرچه سامسونگ می گوید انحنای لبه های صفحه نمایش را کاهش داده است تا استفاده از آن با قلم S راحت تر شود. صفحه نمایش همچنین می تواند تا 1750 نیت حداکثر روشنایی در فضای باز را در حال حاضر داشته باشد، اگرچه من واقعاً نمی توانم تفاوت را تشخیص دهم، به خصوص بدون S22 Ultra در دسترس برای مقایسه کنار هم. و حتی با وجود اینکه من همچنان با استفاده از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی تنها با یک دست مشکل دارم، توانستم از سراسر صفحه نمایش برای ضربه زدن به عناصر دور دست استفاده کنم. فقط کمی تلاش لازم بود.

نقطه قوت سامسونگ اولترا S23

یکی از نقاط کانونی سامسونگ برای S23 Ultra پایداری است. موادی مانند آلومینیوم و شیشه بازیافت شده قبل از مصرف، و همچنین پلاستیک های پس از مصرف از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده وارد گوشی شدند. S23 Ultra همچنین اولین تلفنی است که از Gorilla Glass Victus 2 استفاده می‌کند، که این شرکت می‌گوید دوام بالایی برای استفاده طولانی‌مدت ارائه می‌دهد و با میانگین ۲۲ درصد محتوای بازیافتی قبل از مصرف طراحی شده است. راستش را بخواهید، من نمی توانستم تفاوت را به سادگی با لمس تشخیص دهم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که S23 Ultra به خوبی ساخته شده بود و به طور محسوسی سنگین تر یا سبک تر از قبل نبود.

دوربین

مهم‌ترین به‌روزرسانی S23 Ultra، سنسور عقب 200 مگاپیکسلی «Adaptive Pixel» است که سامسونگ می‌گوید برای اولین بار در خانواده محصولات گلکسی خود است. در حالی که می‌توانید با رزولوشن 200 مگاپیکسل عکاسی کنید، سیستم به‌طور پیش‌فرض از Pixel-binning برای ارائه تصاویر روشن‌تر و شفاف‌تر در 12 مگاپیکسل استفاده می‌کند. وقتی از S23 Ultra برای عکاسی از یک کاسه لیمو در گزینه‌های موجود 200 مگاپیکسل، 50 مگاپیکسل و سطح پیش‌فرض استفاده کردم، دومی بهترین تصویر را به دست آورد. من روی پوست میوه روی هر سه عکس زوم کردم و از دیدن گودال‌ها و موهای ظریف روی عکس 12 مگاپیکسلی شگفت‌زده شدم. در دو مورد دیگر، به سختی جزئیات کافی برای دیدن بافت پوست وجود داشت.
سامسونگ می‌گوید به لطف الگوریتم پردازش سیگنال تصویر (ISP) جدید، حالت Nightography خود را برای تصاویر بهتر در نور کم بهبود داده است. منطقه آزمایشی ما بسیار روشن بود و من نمی‌توانستم به گوشه‌های تاریک دسترسی پیدا کنم تا این ادعا را آزمایش کنم، بنابراین باید منتظر بمانیم تا بتوانیم آزمایشی در دنیای واقعی انجام دهیم تا بررسی کنیم که چقدر خوب کار می‌کند. و اگرچه من یک ویدیوی سریع 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کردم (از 24 فریم در ثانیه قبل)، قضاوت در مورد کیفیت فقط با پخش آن فیلم بر روی تلفن دشوار است. اگر قصد دارید ویدیوهای 8K زیادی فیلم برداری کنید، احتمالاً می خواهید برای مدل جدید ذخیره سازی 1 ترابایتی هزینه کنید.
برخی بهبودهای اضافی در دوربین های S23 Ultra وجود دارد که من نتوانستم آنها را در طول رویداد عملی آزمایش کنم. برد لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) دو برابر شده است، به این معنی که می تواند دو برابر حرکت را در همه جهات جبران کند. همانطور که سامسونگ می‌گوید، الگوریتم‌های پردازش نیز به‌روزرسانی شده‌اند تا «ویژگی‌های پویایی افراد را به دقت منعکس کنند» بر اساس جزئیات «حتی تا ویژگی‌های کوچک صورت مانند مو و چشم». من واقعاً معنی آن آخری را عملاً متوجه نمی‌شوم و نتوانستم تفاوتی در چند عکسی که گرفتم ببینم.
من همچنین دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی جدید S23 Ultra را بررسی کردم که در سری امسال نیز یکسان است. اگرچه به نظر می رسد افزایش وضوح برای دو مدل استاندارد یک پله بالاتر باشد، اما رفتن به 12 مگاپیکسل ممکن است مانند افت حسگر 40 مگاپیکسلی S22 Ultra باشد. اما یکی از نمایندگان سامسونگ به من گفت که سنسور جدید بزرگتر و پیشرفته تر است و دارای فوکوس خودکار دو پیکسل است. آنها همچنین از Super HDR پشتیبانی می کنند و اکنون می توانند کلیپ ها را با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری کنند که این سرعت نسبت به قبل 30 فریم در ثانیه است. چند سلفی که در دمو گرفتم به سرعت واضح و فوکوس خودکار شدند، اما بدون مقایسه جانبی نمی‌توانم قضاوت کنم که S23 Ultra چقدر بهتر از مدل قبلی و رقبای خود است.
امتیاز دهید post
از دست ندید:  پرفروش ترین گوشی های 2022 معرفی شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×