چرا چراغ جلو خودرو خاموش است؟
Contents
چراغ جلو سوخته به معنای کاهش دید است که می تواند شما و سایر رانندگان را در معرض خطر قرار دهد. اما اگر یک یا چند چراغ جلو همچنان خاموش شوند به چه معناست؟ این مشکلی است که باید سریعا شناسایی و اصلاح شود. در اینجا چند سرنخ وجود دارد که به شما در حل مشکل کمک می کند.
چراغهای جلوی خراب: مشکل خاموش بودن چیست؟
علاوه بر اینکه یک مشکل ایمنی است، سوختن چراغ جلو نیز می تواند منجر به حوادث رانندگی شود. در حالی که این یک تخلف در قوانین رانندگی نیز محسوب میشود، بهتر است قبل از جریمه شدن و یا بروز حادثه ناگوار، نسبت به تعمیر و یا تعویض چراغ های سوخته خودرو خود بپردازید.
لامپ نادرست نصب شده است
اگر چراغ جلو را تعویض کردید و دوباره به سرعت سوخت، این احتمال وجود دارد که لامپ جایگزین به درستی نصب نشده باشد یا اندازه آن اشتباه باشد. اگر به طور محکم در سوکت اتصال قرار نگیرد، ممکن است لامپ شل شده و به محفظه ضربه بزند یا بیفتد. در هر صورت، لامپ باید در سوکت محکم شود تا به طور موثر کار کند.
ارتعاشات بد
محفظه چراغ جلو شما نیز ممکن است شل باشد. اگر تجهیزات نگهدارنده لامپ ایمن نباشد، لامپ ممکن است بشکند، به خصوص اگر تکان بخورد. علاوه بر این، دسته سیمی که چراغ های جلو را به برق خودرو متصل می کند ممکن است شل یا فرسوده باشد. اگر شل است، کابل ترمینال باتری را جدا کرده و محفظه چراغ جلو را مرتب کنید. جدا کردن کابل از افزایش احتمالی برق جلوگیری می کند. اگر دسته سیم ساییده شده است، باید تعویض شود.
فیوز سوخته
فیوز سوخته می تواند چراغ جلو را خارج کند و نشان دهنده یک مشکل الکتریکی باشد. منفجر شدن فیوز ممکن است به دلیل یکی از این دو مشکل باشد:
1. تعویض نامناسب فیوز. تعويض فيوز با آمپر بالاتر باعث قطعی مي شود. برای رفع این مشکل، به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کرده و به دنبال شماتیک فیوز بگردید. به طور معمول، فیوزها دارای کد رنگی و اندازه های متفاوت هستند. از نظر تئوری، اندازه متفاوت نباید مناسب باشد، اما به هر حال باید مطمئن شوید که نوع مناسب فیوز جایگزین را نصب کنید.
2. اتصال کوتاه. گاهی اوقات می توان فیوز سوخته را به اتصال کوتاه نسبت داد. به طور خاص، فرسودگی عایق سیم، ولت متر معیوب یا هادی بد در جایی در خودرو می تواند باعث این امر شود. ممکن است لازم باشد قبل از حرکت به جلو، بازبینی جامع تری در مورد تمام اتصالات الکتریکی، از باتری و دینام خود، انجام دهید.
تراکم یا نشت
آب دشمن برق است و می تواند به سرعت یک لامپ را خاموش کند. اگرچه رطوبت همیشه قابل تشخیص نیست، تراکم روی پوشش محفظه چراغ جلو یک سرنخ است. در موارد جدی تر، محفظه در معرض عناصر موجود در آب بند قرار می گیرد و آب را جمع می کند. اگر در حین رانندگی به یک دست انداز برخورد کنید و محفظه آن در معرض آب قرار گیرد، پاشش رطوبت موجود می تواند نور را خاموش کند. آب بندی یا تعویض محفظه چراغ جلو باید مشکل را حل کند.
درجه حرارت شدید
اگرچه به خودی خود یک دلیل محتمل نیست، دمای شدید می تواند باعث از کار افتادن رشته های لامپ شود. به خصوص در سرمای شدید، رشته های روشنایی می توانند شکننده شده و بشکنند. جاده های پر دست انداز می تواند این مشکل را تشدید کند و منجر به خرابی مکرر لامپ شود. در صورت امکان، وسیله نقلیه خود را در هنگام سرمازدگی در گاراژ پارک کنید.
بازدید مستمر فراموش نشود
علاوه بر چراغ های جلو، باید تمام نورهای بیرونی و داخلی را نیز به طور منظم بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از لامپ ها بدون اطلاع قبلی یا اخطار می سوزند، بنابراین باید مطمئن شوید که بهترین شرایط کار ممکن را دارند.
منبع: نورگستر بسحق